Putin provádí zásah na Sorosův vliv v ruských státních médiích

Ruský prezident Vladimir Putin provedl provokativní opatření proti ruským státním zpravodajským organizacím, které byly infiltrovány novináři, kteří se velice těžce rozlišují od skupiny placených propagandistů, kteří léta napadali ruskou vládu.

Zpravodajská stanice v anglickém jazyce RT, dříve “Russia Today,” přišla před spuštěním hnutí “Arabského jara” do hledáčku bývalé ministryně Hillary Clintonové a bývalého předsedy Rady guvernérů Waltera Isaacsona. Oba dva naříkali, že RT předčila americké propagandistické sítě v ratingu, a to i Voice of America a Radio Free Europe/Asia/Liberty, v době, kdy ruská a západní média mizela způsobem nevídaným od studené války. Pro Obamovu administraci bylo alarmující, že více a více Američanů hledá zprávy na stanicích jako RT a Al-Jazeera a vynechávají tradiční komerční a vysoce ovládané americké stanice.

Studio RT ve Washingtonu tak začalo běžně uvádět hosty a dokonce i moderátory placené pro-západními think-tanky a nevládními organizacemi placenými magnátem Georgem Sorosem. Mezi nimi bylo i Center for American Progress, think-tank nakloněný Obamovi a umístěný hned za rohem od studií RT. Spousta hostů RT využívala a zneužívala vlny stanice pro kritiku Putina.

Pod západním obležením na kyjevském náměstí Majdan a nahlášených bojkotech a neúčastí na následujících Zimních olympijských hrách v Soči Putin jednal rychle. Oznámil, že mateřská organizace RT, Ruská informační agentura RIA/Novosti, která také provozuje Hlas Ruska, byla zrušena. RIA/Novosti nahradí  Rossiya Segodnya, což anglicky znamená “Russia Today,” tedy stejné jméno, které anglicky mluvící televize RT využívala.

RIA/Novosti a Hlas Ruska vysílaly během demonstrací proti Putinovi v roce 2012 protivládní zprávy, které se nedaly rozlišit od dalších médií v Moskvě a dalších východoevropských městech placených USAID, NED.  Zkušenost tohoto editora s některými novináři Hlasu Ruska ve Spojených státech byla při nejmenším vyzývavá. Jednou se např. stalo, že reportér Hlasu Ruska pro Západní pobřeží nazval příběh WMR “konspirační teorií,” což je dnes populární výraz masmédií pomluv vyšetřování nepohodlných pravd. A nepřekvapivě, přezkoumání minulosti reportéra zjistilo jeho spojení s aktivitami CIA. Stejná spojení na CIA jsou očividná v resumé moderátora RT operujícího mimo washingtonské studio stanice.

Šéfem nové Russia Today je populární moderátor Rossiya 1 Dmitry Kiselev. Hned, jak Kiselev odvysílal zprávu s editorem WMR, který varoval před plánem britské ambasády v Moskvě unést whistleblowera z Národní bezpečnostní agentury Edwarda Snowdena, Putin zrušil RIA/Novosti a Kiseleva jmenoval šéfem nové Russia Today.

Putin nejenže naznačil, že už nebude tolerovat ruské státem placené propagandisty pracující jako agenti pro Sorose a další západní propagandistické outlety, zároveň ale vyjádřil svou důvěru v Kiselevovo zpravodajství, včetně zprávy o operaci britské ambasády mířící na Snowdena.
8.prosince moderátor zpráv na Rossiya 1 Dmitry Kiselev odvysílal zprávu o plánu britské ambasády v Moskvě únést Edwarda Snowdena s editorem WMR. Další den, 9.prosince, prezident Putin Kiseleva jmenoval novým šéfem nové státní zpravodajské organizace zvané Russia Today, která spojuje Hlas Ruska, RT a RIA.

V rámci široké kampaně po celém Rusku, Evropě a Spojených státech byl od svého jménování Kiselev kritizován médii placenými Sorosem a USA. Sorosovym progresivním fondem byl okamžitě označován jako studený válečník, homofób a Putinův poskok.

Sorosovy outlety nedokázaly ale zmínit fakt, že Kiselev je nejpopulárnějším moderátorem v Rusku a u Rusů je považován za Waltera Cronkita. Když zvážíme tyto silné charakteristiky, WMR tleská jmenováním Kiseleva a očekává, že pravý hlas Ruska byl obnoven a zachován a pod jeho vedením nebude nahrazen placenými zprávami Sorose, jak je v západním světě běžné.

Čístka novinářů napojených na Sorose z ruských státních médií obnoví jistou balanci v globální žurnalistice jako během sovětské éry. CIA si neustále stěžovala, že sovětská média umísťovala placenou “disinformaci” do západních médií. Tyto sovětské příběhy, včetně těch od Novosti a TASS, často odhalily tajné operace USA a CIA, které byly západními médii ve velkém ingorovány. Pokaždé, když byla CIA zapojena v tajné operaci, se zásluhou sovětských médií, Americké Ministerstvo zahraničí muselo vydávat odmítání za odmítáním. Fakt, že se tyto příběhy objevily v sovětských médiích neznamená, že byly nepravdivé.

Některé příklady sovětských zpráv o možných činech CIA jsou:

údajný plánovaný převrat USA v Ghaně v roce 1984.
zapojení CIA ve vraždě indického premiéra Indiry Gandhiho kvůli roli CIA v placení šíkské vzpoury.
zprávy guayanských médií o tom, že CIA stála za masakrem v Jonestownu v roce 1978

V době, kdy pár korporací ovládá většinu světových médií, agresivní ruská státní média nejsou vítaná, jsou spíše potřebná.

zdroj : waynemadsenreport.com   vyšlo na : wertyzreport.com

Podobné články

Zanechte odpověď

Or

Váš e-mail nebude zobrazen. Označené pole vyplňte *

*