Nekorektní kabaret „Ovčáček čtveráček“ – lejno na podrážce bot skutečných divadelníků!

Nekorektní kabaret „Ovčáček čtveráček“ – lejno na podrážce bot skutečných divadelníků!

Údajně to měl být jen krátký divadelní satirický protest proti jednání politiků z posledních dnů, který divadelníci hodlali zahrát nad rámec sezóny jen v premiéře 6. listopadu a poté v derniéře 17. listopadu.

Nakonec si prý lidé vyžádali přidání dalších pěti repríz. A ještě před samotným uvedením nekorektního kabaretu „Ovčáček čtveráček“ už údajně žádalo o hostování ve svých městech řada dalších divadel.

To mě vážně zaujalo.

Máme svobodu slova a divadelníci přece mohou a také angažovaně reagují na dění ve státě! A měří-li všem stejným metrem, pak je to naprosto v pořádku! Se zvědavostí sobě vlastní jsem proto zhlédnul několik vybraných a zveřejněných ukázek z tohoto divadelního vystoupení. Docela jsem se i těšil. Jsme přece zemí, kde břitká divadelní satira má již od dob Voskovce a Wericha obrovskou tradici a také kvalitu!

A co jsem uviděl?

Pro to jsem hledal dost dlouho slova, která by to mohla popsat. V každém případě jde o doposud nevídané a výjimečné „divadlo“. Nakonec, o co tady jde a jak to vypadá, to posuďte na několika vybraných ukázkách sami (ukázky z představení jsou například – zde).

Vyberu tady jen pár příkladů z tohoto divadelního „díla“, které ve mně opravdu zanechaly „hluboký dojem“. Uvádím k tomu vždy krátkou vybranou citaci z představení (omlouvám se za některé výrazy, ale citace je citace) a k ní pak pod ní můj krátký komentář:

Rektální šplhání česko-čínský prdelolez – to je směr kam nechceme – kdo jen chceš, sám si tam vlez!“

Chápu, že naši herci nemají zájem učit se čínsky, ale co když obchodní vztahy s Čínou dají práci tisícům našich lidí, kteří zahraniční obchod, který je živí, nepovažují za „rektální prdelolez“. Ani vůči Číně, ani vůči Německu, USA, ani vůči jakékoli jiné zemi!

Paní Bradyová: „Promiňte, promiňte, nerozumím tomu, o George se bojím, promiňte, promiňte, že už chci jet domů, nechci aby zemřel v týto připosraný zemi!

To mě opravdu vyloženě znechutilo! Jde snad o skutečný vztah našich rádoby hereckých elit k naší zemi? Je Česko pro ně zemí „připosranou“ a vůbec se nestydí toto zdůraznit! Také se vám z toho dělá zle, jako mně?!

Docela by mě zajímalo, jestli něco takového skutečně paní Bradyová řekla. Pokud ano, pak to o mnohém svědčí, ale já o tom opravdu pochybuji. Pokud ne (a já si opravdu nedovedu představit, že by paní Bradyová přijela s manželem do naší „připosrané“ země převzít „připosraná“ ocenění od našich „připosraných“ univerzit …. atd.), pak bych skutečně doporučoval paní Bradyové, aby tyto divadelníky žalovala za skutečně nechutné a odporné zneužití a poškození svého jména a pověsti!

A co my, diváci?! Máme se snad smát či dokonce tleskat tomu, že někdo takto nejsprostšími slovy veřejně ostouzí naši zemi a říká tomu „satira“? Vážně? Opravdu? Pokud ano, tak tedy beze mě!

Ateistický prezident nevyznamenal Žida, protože se křesťan sešel s budhistou!

Marně hledám smysl této rádoby satirické narážky. Proč divadelníci tady dávají do souvislosti náboženská vyznání jednotlivých aktérů? Jakou to má, pro všechno na světě, souvislost mezi sebou a s neudělením nějakého státního vyznamenání!? Tedy kromě možného rozeštvávání a šíření nenávisti mezi stoupenci rozdílných náboženství či ateismem.

Pak je tam také třeba „břitké“ totální zesměšnění vyznamenaného hereckého kolegy Daniela Hůlky, a to parodickým zpěvem jeho písně „Jsi můj pán“ ve zjevné narážce na jeho údajný nějaký „patolízalský“ vztah k prezidentu Zemanovi.

Takové doslova ostouzení kolegy herce a zpěváka, který tím, že vyznamenání z rukou prezidenta Zemana naopak „statečně“ ostentativně neodmítl a dokonce se odvážil ho osobně převzít, je podle mě daleko za hranou jakéhokoli přijatelného a slušného jednání a je ukázkou skutečně odporné štvanice celé současné „kulturní fronty“, která se při ní opravdu neštítí vůbec ničeho – tedy ani dehonestace jejich vlastního kolegy v branži! Opravdu mně to připomíná doslova „komunistické třeštění“ z dob hluboké totality, kdy „nikdo nesměl vybočovat z jediné přípustné stanovené a vytyčené názorové řady, jinak bude veřejně zostuzen a zničen“! V dnešní době se zřejmě neodpouští být hercem či zpěvákem s vlastním odlišným názorem na cokoli (natož pak, nedej Bože, „obyčejným člověkem“ majícím svůj vlastní názor!).

Atd.

Nebudu to víc protahovat. Prostě a jednoduše neviděl jsem nic, než smršť absolutní herecké a divadelnické ubohosti, malosti a sprostoty!

Co k tomu ještě říct? Řeknu to za sebe ve vší možné slušnosti asi takto:

Vytvářet ubohost, vydávat ji za satiru či kabaret a nutit lidi smát se takové ubohosti je velmi snadné. Je to ale něco diametrálně odlišného, než co až doposud vždy dělali skuteční herečtí velikáni naší divadelní scény a kultury (mimochodem navíc také i v době, kdy něco takového bylo velkou odvahou), kteří nutili lidi přemýšlet a naopak pomocí smíchu a satirické nadsázky dokázali tvrdě kritizovat společenské nešvary i stav politiky v naší zemi.

Skutečným divadelníkům – počínaje třeba Voskovcem a Werichem a konče třeba Šimkem s Bubílkovou (pořad „S politiky netančím“), patří všechna čest, úcta i obdiv.

Jim ano!

Ale divadelníci současného politického nekorektního kabaretu „Ovčáček čtveráček“ jim nesahají ani po kotníky. Připomínají mně spíš nechutné lejno přilepené na podrážce skutečných kumštýřských bot.

 

(Politický kabaret Ovčáček čtveráček ve zlínském divadle Foto: Zdeněk Němec, MAFRA)




Reklama

Loading...

Reklama

Podobné články

2 Komentáře “Nekorektní kabaret „Ovčáček čtveráček“ – lejno na podrážce bot skutečných divadelníků!

Zanechte odpověď

Or

Váš e-mail nebude zobrazen. Označené pole vyplňte *

*