Moskva odmítla vyfantazírovanou zprávu o „tajných rozhovorech“ mezi Salvinim a ruským náměstkem předsedy vlády

Moskva odmítla vyfantazírovanou zprávu o „tajných rozhovorech“ mezi Salvinim a ruským náměstkem předsedy vlády

Ruský místopředseda vlády Dmitrij Kozak se nikdy osobně nesetkal s italským ministrem vnitra Matteem Salvinim, uvedl jeho mluvčí, jenž odmítl zprávu o údajné tajné dohodě o financování Salviniho strany Liga z ruských peněz.

Kozak se nikdy neúčastnil žádných rozhovorů se Salvinim, uvedl mluvčí ruského vicepremiéra Ilya Dzhus.

Ten se odkazoval na „investigativní plátek“, jenž zveřejnil italský týdeník L’Espresso, v němž tvrdil, že italský místopředseda vlády se tajně setkal se svým ruským kolegou v Moskvě, aby diskutovali o podmínkách dohody, která by údajně umožnila jeho straně Liga dostávat peníze z Ruska před volbami do Evropského parlamentu.



„Takzvané vyšetřování provedené italským týdeníkem i L’Espresso je založeno na nějakých chabých fantaziích, které neprovedl tento zpravodajský portál,“ řekl Dzhus novinářům. „Kozak se nikdy osobně nesetkal se Salvinim a nikdy s ním neměl žádné oficiální ani „tajné“ setkání,“ uvedl.

Kozakova agenda zahrnuje „oboustrannou hospodářskou spolupráci s Itálií, včetně té v oblasti energetiky a průmyslu.“

Tento kontroverzní článek uvádí, že Rusko se pravděpodobně snažilo podpořit italskou euroskeptickou stranu Liga při volbách do Evropského parlamentu tím, že jí poskytlo peníze ve výši 3 miliónů eur, které byly dojednány v rámci dohody mezi ruským ropným gigantem Rosneft a italskou energetickou společností Eni.

Článek populárního italského časopisu se vůbec nezmiňuje o původních zdrojích svých informací, ale uvádí, že celý příběh je součástí připravované knihy napsané několika novináři, která se zdá být zaměřena na Ligu.

Na fotografiích, které Giovanni Tizian a Stefano Vergine – autoři článku – ukázali jako údajný důkaz svého tvrzení, není ukázáno nic kompromitujícího. Fotografie vypadají jako dozvuky konference, které se Salvini oficiálně účastnil v Moskvě, ukazují vnější pohled na budovu, kde se údajně setkal s Kozakem a také ukazují Salviniho sedícího u stolu v restauraci hotelu Metropol v Moskvě – údajně před „tajným“ setkáním, jak tvrdí novináři.

Navzdory absence jakýchkoli přesvědčivých důkazů, toto „dílo“ bylo okamžitě přetištěno některými mainstreamovými médii, jako je Guardian a Daily Beast. Italští novináři, kteří stáli za údajným vyšetřováním, připustili, že ve skutečnosti nevědí, jestli bylo dosaženo nějaké dohody, neboť prý dokončili své „vyšetřování“ před koncem jednání.

Navzdory tomu je Daily Beast citoval slovy: „Hlavní síla italské vlády je podporována (ruským prezidentem Vladimírem) Putinem, nepřítelem EU číslo jedna“.

Zatímco italští opoziční zákonodárci přispěchali, aby označili tvrzení týdeníku L’Espresso jako znepokojující, Salviniho kancelář zcela odmítla taková obvinění s tím, že „nebude komentovat fantazírování“.

Ruská společnost Rosneft, kerý byla v článku také zmíněna, dříve zveřejnila své stanovisko v italském deníku La Stampa, kde požadovala, aby novináři odvolali svá tvrzení. „Všechny informace o společnosti Rosneft v tomto článku jsou nesprávné a je to lež mající za cíl poškodit obchodní pověst společnosti,“ uvedla ve svém prohlášení.

Není to první pokus obvinit Salviniho ze „spolčení“ s Kremlem. Minulý rok italský vicepremiér důrazně odmítl podobné obvinění, které učinil kontroverzní miliardář George Soros. Upřímný italský politik, který opakovaně kritizoval protiruské sankce a podpořil uznání opětovného sjednocení Krymu s Ruskem, v té době uvedl, že „nikdy nedostal jedinou liru, nebo rubl z Ruska“.




Reklama

Loading...

Reklama

Podobné články

Zanechte odpověď

Or

Váš e-mail nebude zobrazen. Označené pole vyplňte *

*