Je ČT PR agenturou Milionu chvilek? Tým Nory Fridrichové si posvítil na dezinformace. Lži neziskovky ho ale nepálí

Je ČT PR agenturou Milionu chvilek? Tým Nory Fridrichové si posvítil na dezinformace. Lži neziskovky ho ale nepálí

Má veřejnoprávní Česká televize nebo někteří její novináři užší vztah s politickou neziskovkou Milion chvilek pro demokracii, nebo jde jen o vlastní aktivismus směřovaný v neprospěch Andreje Babiše (Miloše Zemana) a hnutí ANO?

Jak jinak si vysvětlit, že veřejnoprávní novináři neustále opakují mantru organizátorů o odhadovaném počtu 120 tisíc demonstrantů, aniž by zmínili policejní odhad hovořící o 70 tisících? Jak jinak si vysvětlit, že veřejnoprávní redaktoři se jako cvičení psi horlivě věnují dezinformacím, které se okolo neziskovky točí, zatímco dezinformace ze strany neziskovky a jejího lídra Mináře je nechávají klidnými?



Veřejnoprávní televize by, dle mého skromného názoru, měla především informovat, nikoliv se stavět do pozice PR zástupců a obhájců některé z názorových stran v určitém sporu. Chápu, že je rozdíl mezi zpravodajstvím a publicistikou, ale mám pocit, že stranění ČT „protibabišovské“ a „protizemanovské“ neziskovce Milion chvilek pro demokracii přesahuje únosnou mez.


Nora Fridrichová ve 168 hodin   Reprofoto: ceskatelevize.cz

Dezinformace, fake news, hoaxy. Co by bez nich někteří redaktoři ČT dělali?

Výše uvedený příspěvek napsala ČT v úterý na facebookový profil své zpravodajské ČT24 a sdílela necelých osm minut dlouhou část pořadu Nory Fridrichové 168 hodin „Zaplacený puč“.

„Čím silnější jsou protesty, tím aktivnější je ovšem i dezinformační scéna. Ta vypouští na veřejnost různé nepravdivé informace, kterými se snaží demonstranty poškodit a znevážit. Například tvrdí, že za účast na protestech dostávají zaplaceno…,“ uvádí reportáž Nora Fridrichová a předává slovo kolegyni Kristině Cirokové.

Ta na podkresu záběrů z demonstrace vysvětluje aktuální stav a později se dostává k oblíbenému tématu veřejnoprávních redaktorů: dezinformacím (ať už často domnělým, nebo skutečným, více či méně banálním) a jejich narovnávání. Pokud chtěl být veřejnoprávní tým paní Fridrichové natolik aktivní a osvětlit některé z šířených dezinformací spojených s demonstracemi, mohl být, dle mého soudu, prostředníkem a dát prostor k vyjádření samotné neziskovce. To neudělal a s „Hujerovskou“ horlivostí se pustil do vysvětlování nepravd sám.

Opakovaná lež se stává pravdou. Tým paní Fridrichové má dobrou školu

Třeba si stále říkáte: ale co, jen uváděli věci na pravou míru. Dobrá. Pak se ale ptám, proč ve stejné reportáži – a slyšel jsem to i v Newsroomu ČT24 – se reportérka opět opírá o mantru organizátorů o 120 tisících demonstrantech na Václavském náměstí? Proč ve stejném pořadu také reportéři nezmínili, že odhad policie činil podle ministra Hamáčka 70 tisíc? Tedy o 50 tisíc lidí (!) méně? Proč paní Fridrichová nevyvrátila také dezinformaci lídra Chvilek Mináře, který v pořadu Štrunc řekl, že „jsme schopni spojit v podstatě polovinu, šedesát procent našeho národa“? Což je i podle následně zveřejněných průzkumů zpracovaných pro ČT naprostá blbost?

Níže ještě přepisuji několik citací z „antidezinformační“ reportáže:

„Počty demonstrantů dál rostou a je zajímavé, že úměrně s tím stoupá i aktivita dezinformační scény. V řetězových emailech, které chodí hlavně seniorům, na sociálních sítích i dezinformačních webech. A co se tam píše? ‚V Česku probíhá další pokus o státní převrat a ministr vnitra vyzval premiéra, aby jednal s pučisty a nátlakovou organizací financovanou Georgem Sorosem…’ (…) Jednou z dezinformací, která se velmi šíří, je nařčení, že demonstranti jsou placení. (…) Autor textu dokonce spočítal, že jeden demonstrant by stál 2000 korun. Protest tady na Václavském náměstí, kde bylo podle organizátorů 120 tisíc lidí, by tak iniciativu Milion chvilek přišel na 240 milionů korun. Spolek přitom hradí své výdaje z transparentního účtu, na který se každý může podívat…,“ vyvrací paní redaktorka Ciroková několik dezinformací, přičemž sama informuje zavádějícím způsobem, když neustále opakuje mantru organizátorů o 120 tisících lidech.

Za PR pro své spřízněnce nic nedáme

Redaktorka dává také prostor pro vysvětlení některým svým „štamgastům“ ze spřízněných médií a uskupení: Manipulátorům.cz, Bohumilu Kartouzovi z českých elfovů (to je ta skupinka anonymních online udavačů) a odkazuje se na širší veřejnosti prakticky neznámý, ale o to více uvědomělý Deníku N (který je k nerozeznání od titulů Economie Zdeňka Bakaly).

„Detekovali jsme už v lednu 2019 řetězový email, který si bere za cíl diskreditovat celou iniciativu Milion chvilek pro demokracii a v podstatě tvrdí, že jde o nějakou kampaň. Tenhle narativ se v různých obměnách ale jako velmi drobných začal objevovat zejména v posledních týdnech, kdy zesílila účast na demonstracích,“ vysvětluje erudovaně elf Bohumil Kartouz.

Nora Fridrichová před nedávnem v DVTV uvedla: „Takže mezi novinářem a mezi aktivistou vnímám zeď a já se cítím být tím prvním. Ale rozhodně ne tím druhým, třebaže mi to někdo podsouvá.“ Nikdo vám nic nepodsouvá, paní Fridrichová. Jen se vám někteří snaží otevřít ta vaše aktivistická bohorovná očka.




Reklama

loading...
Loading...

Reklama

Podobné články

Komentář “Je ČT PR agenturou Milionu chvilek? Tým Nory Fridrichové si posvítil na dezinformace. Lži neziskovky ho ale nepálí

  • ČT si uvědomovala, že demonstrace není úplně profesionálně organizovaná, že řečníci nejsou vybráni ideálně, aby jim to lidé zbaštili. Proto přenos z demonstrace přerušovala diskusí s politology, aby lidem zprostředkovala ten správný dojem z demonstrací. Chvilku jsem to vydržel, ale pak jsem si pustil přenos, do kterého nikdo nevstupoval a nesnažil se divákům vnutit to jediné správné myšlení.
    Pokud vládnoucí moc umožní médiím, aby na ní útočila, není to demokracie, ale hloupost. Televize, která je placená z koncesionářských poplatků, by měla informovat a ne vést ideologické boje ve stylu propagandy jediné správné pravdy.

Zanechte odpověď

Or

Váš e-mail nebude zobrazen. Označené pole vyplňte *

*