Irácký arcibiskup: Muslimská „pomalá genocida“ křesťanů začala už před 1400 lety, je podstatou islámu

Irácký arcibiskup: Muslimská „pomalá genocida“ křesťanů začala už před 1400 lety, je podstatou islámu

Násilné muslimské pronásledování křesťanů na Středním východě nezačalo s nástupem islámského státu v roce 2014, prohlásil irácký arcibiskup Bašar Warda, ale již před mnoha staletími.  

„Poté, co jsme čelili 1400 letům pomalé genocidy, která začala dávno před probíhající genocidou Islámským státem, čas na omluvu tohoto barbarského chování a jeho příčin už dávno vypršel, řekl arcibiskup Erbilu v projevu na Georgetownské univerzitě.

Podle arcibiskupa začalo islámské pronásledování křesťanů na Středním východě již založením samotného islámu v 7. století a je tedy trvalou součástí islámu, který byl přítomen už od samého počátku.

„Drsná pravda o této otázce je, že bez ukončení tohoto pronásledování a násilí nebude v budoucnu existovat náboženský pluralismus ani v Iráku, ani nikde jinde na Středním východě,“ uvedl.

Wardaova teze se přesně shoduje s jezuitským učencem otcem Jamesem V. Schallelem, který napsal v roce 2016, že konzistentní prosazování islámského násilí je prováděno „od počátku sedmého století“.

V eseji s názvem „Realismus a islám“, Schall, který mnoho let vyučoval politickou filozofii na Georgetownské univerzitě a napsal více než dvě desítky knih, trval na tom, že muslimské náboženství musí být posuzováno jeho vlastním způsobem, než prostřednictvím objektivu židovsko-křesťanského Západu.

Násilí je součástí samotné podstaty islámu a není jen příznakem extremismu, napsal otec Schall. „Jeho smysl je konečný, náboženský a farizejský.“

Připomínaje řadu činů islámského teroru a násilí v posledních letech, Schall navrhl, že nejpřesvědčivější způsob, jak soudit takové pokračující násilí, je podívat se na islám zpět o několik staletí.



„Abychom mohli učinit toho hodnocení, musíme si uvědomit, že islám je v zásadě skutečně a potenciálně násilný po celou dobu své historie s tím, že základní důvod této metody „je poslušnost zákonu Alláha“.

„To, co nyní vidíme, se moc neliší od toho, co bylo vidět po staletí, kde byl nalezen islám,“ uvedl.

Důvodem, že násilí doprovází islám, kamkoli jde, je to, že je násilí součástí podstaty islámu a je k němu vyzýváno v jeho posvátných náboženských textech.

„Určený a odhodlaný cíl dobýváni světa pro Alláha byl znovu a znovu oživován ve světových dějinách od doby Mohameda v sedmém století,“ prohlásil Schall. „Toto oživení a expanze, které byly jen dočasně zastaveny lepším protivníkem, mají kořeny v samotném Koránu a ve svých komentářích.“

V minulosti byli učenci jako Thomas Aquinas a Hilaire Belloc přesvědčeni, že hrozba pro Západ nepocházela od muslimských „extremistů“, ale spíše od samotného islámu. Belloc slavně nazýval islám „nejvíce hrozivým a přetrvávajícím nepřítelem“ západní civilizace.

Takový historický realismus lze nalézt nejen mezi křesťanskými učenci, ale i mezi těmi, kteří byli vychováni jako muslimové.

V roce 2016 bývalý muslim vyprávěl svůj příběh v článku pro USA Today nazvaném „The Quran’s Deadly Role in Inspiring Belgian Slaughter“.

Redaktor Nabeel Qureshi řekl, že když začal zkoumat Korán a tradice Mohamedova života, „zjistil jsem ke svému skutečnému překvapení, že stránky islámských dějin jsou plné násilí.“

Autor zpochybnil další vysvětlení, které je přisuzováno islámské radikalizaci, jako například tvrzení ministerstva, že je to kvůli „nedostatku pracovních příležitostí“.

„Primární technika náboru Islámského státu není sociální ani finanční, nýbrž teologická,“ napsal Qureshi a připomněl, že Islámský stát apeluje na nejvyšší zdroje pravomoci v islámu, Koránu a hadísu (sbírka výroků proroka Mohameda) a připomíná muslimům jejich povinnost bojovat proti nepřátelům islámu.

Qureshi napsal, že internet „dal Mohamedovy tradice k dispozici všem, kdo chtějí hledat, dokonce i v angličtině,“ čímž se účinně obešly stovky let tradice a imámové interpretace.

Když to muslimové udělají, „jsou konfrontováni s realitou násilného džihádu v samotných základech jejich víry,“ uvedl.

Ve svém projevu arcibiskup Warda vyzval k historické upřímnosti od muslimů i křesťanů. Zlehčování historické skutečnosti islámu, stejně jako kořenů násilí v jeho základních textech, nikomu neprospěje.

„Když už lidé nemají co ztratit, v jistém smyslu jsou velmi osvobozeni a z této pozice čistoty a nově získané odvahy s vámi musím mluvit upřímně a říkat vám pravdu,“ řekl Warda.

Typická reakce muslimů na zvěrstva Islámského státu je většinou, že „Islámský stát nepředstavuje islám,“ ale zřídka uslyšíte více, bez uznání minulého pronásledování křesťanů nebo jakéhokoli projevu pocitu viny.

„My namítáme, že tato víra má teď právo zabít druhého člověka. Musí dojít ke změně a korekci islámu,“ uvedl.

Odhady naznačují, že populace křesťanů v Iráku klesla na zhruba 200 tisíc, což je pokles z přibližně 1,5 miliónu v roce 2003.

„Tak mnoho našich lidí uteklo a zbylo jen málo z nás,“ uvedl Warda.

„I když je pravda, že naše počty jsou malé, počet apoštolů je také malý,“ uvedl

 

(Breitbart/ svobodnenoviny.eu Ilustrační obrázek Foto: AP)




Loading...

Podobné články

Zanechte odpověď

Or

Váš e-mail nebude zobrazen. Označené pole vyplňte *

*